lördag 28 januari 2012

Äntligen!

Så fick jag till ett styrkepass, äntligen! Axlar och biceps fick det bli då jag ville köra de muskelgrupper som jag gillar mest för att få till bra motivation och styrka under passet. Det hela tog 40 minuter dvs kort och effektivt.

Eftersom jag oftast har ont om tid då jag åker in till gymmet för att instruera mina spinningpass så kan jag omöjligt lägga till styrketräning vid de tillfällena. MEN, jag kom på en sak: Varje gång ska jag försöka köra 1 övning som max tar 5 minuter(det borde jag ju hinna med!?)

Det blir alltså det nya för mig, en övning eller kanske två om tiden finns varje gång jag ska köra pass. Då blir det i varje fall tre gånger i veckan-bättre än inget!

7 kommentarer:

  1. Härligt, har faktiskt också bestämt mig för att göra så, en övning varje gång jag är inne och instruerar eller två OM jag är riktigt snabb...nya planen som ska lyckas! Heja oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, man får ta den tid som finns!

      Radera
  2. 5 minuter är definitivt mer än 0 minuter. Det gäller att hitta sätt som passar livet i övrigt. Jag kan varmt rekomendera TRX. Med dem kan du träna hemma

    SvaraRadera
  3. Tack det kändes riktigt kul faktiskt!

    SvaraRadera
  4. Kan du rekommendera en barnvagn att springa med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en rätt enkel variant från babyproffsen, babytravel tror jag märket är. Köpte den för 5 år sedan till vårt första barn. Nu ska jag antagligen investera i en annan mer "riktig" löparvagn. Går att springa med vilken vagn som helst, men visst är det bättre med en med lite större hjul tre hjul som gör att den rullar bättre. Ska börja kolla uppmolika modeller i dag...återkommer om det på bloggen!

      Radera