måndag 23 januari 2012

På min mellis-tallrik i dag


Älskar mellis och är noga med att få till mellis varje dag förmiddag och eftermiddag. Går att variera i det oändliga. Inga proteindrinkar här inte, eftersom jag ammar så undviker jag ALLA sådan varianter så klart.

I dag blev mellanmålet riktigt smarrigt...

Kesella som jag rörde ihop med upptinade hallon och blåbär. På med en massa pumpafrön, gojibär, kokos, kanel och skivad banan. Till detta blev det även två hela ägg med örtsalt och sedan var jag i stort behov av en riktigt god kaffe så det fick det bli också. Avslutade det hela med några bitar mörk choklad....gillar just nu den 70% mörka chokladen bäst(kakohalt över det kan bli lite strävt tycker jag)!

Njutbart mellis både för kropp och själ!

6 kommentarer:

  1. Mörk choklad?! DET (!) måste jag testa att riva ner i mina mellisar.
    Tack för tipset. Hihi! :-D

    SvaraRadera
  2. Kesella och bär är ruggigt gott. Jag har fastnat i valnötsträsket ett tag nu och det är nog läge att skifta lite. Blandade solros och pumpa frön är otroligt gott. Testade för ett tag sen 90% choklad det var galet kärvt kan jag berätta. Kring 70% är mycket mer lätt att tycka om. Jag undvek också pulver och annat när jag ammade, det kändes inte vettigt att trycka i sig sådant och samtidigt stå för all näring till en liten människa.

    SvaraRadera
  3. Smarrigt! Äter aldrig tillskott utan försöker få i mig det kroppen behöver genom mat;) vilket den ju får, de dagar jag inte slarvar!

    SvaraRadera
  4. Mmmm, vilket rejält och gott mellanmål!

    SvaraRadera
  5. Borde bli bättre på mellis... Ser väldigt gott ut! Äter bara mellis på em eftersom jag typ aldrig tränar fm och äter tidig lunch, iofs blir det alltid ett kvällsmål som är lite som ett mellis :)

    SvaraRadera
  6. Ser underbart gott ut! Jag är också riktigt mellis-människa - tröttnar inte utan ser verkligen fram emot mina "mellisar" :) Gillar inställningen med att få i sig näringsämnena via maten och inte massor (ursäkta till de som gillar) larviga proteinprodukter osv...

    SvaraRadera