tisdag 31 januari 2012

Tidig egentid i mörkret


Bjuder på en icke snygg bild på en väldigt trött mamma med på klistrat leende innan jag stack iväg i morse på löpningen.

Tog chansen till lite egentid nu på morgonen. Bestämde redan igår för att ta en riktigt tidig löpning innnan mannen skulle åka till jobbet. Ställde klockan på 05.50 och var ute genom dörren 06.00. Inga barn vakna och inte heller min kära man....så det var bara att sticka iväg!

Kolsvart ute och rätt kyligt, men skönt att ändå löpa utan vagnen. Gick ganska trögt till en början, men efter några minuter pinnade benen bara på och jag fick till ett skönt flyt och hyffsat löpsteg. Jag sprang varken långt eller speciellt snabbt, men "feelgood" känslan efteråt var grym. Trettio minuter senare var jag hemma igen för att fixa till frukost och havregrynsgröt till oss alla här hemma! Jag hann precis tillbaka till frukosten med resten av familjen=perfekt start på dagen!

10 kommentarer:

  1. Det behöver inte alltid vara varken långt eller snabbt. Bra med "vanliga" sköna pass också! :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt, önskar att jag skulle orka ta mig upp så tidigt, i vår kanske när det är lite ljusare.

    SvaraRadera
  3. Skön start på dagen!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt att ta sig upp så tidigt, spciellt eftersom du säkert sover lite knackigt nu med småbarn. Hoppas ni har lika fint väder som vi här i Götet idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du vet morgonträning-vi gillar det eller hur? Men jag måste erkänna att jag är stolt över mig själv som verkligen gjorde det!

      Radera
  5. Härligt jobbat! Jag önskade att jag gillade morgonträning mer. När jag börjar jobba i höst ska jag försöka släpa mig upp 1 g/v iaf :) Sover Oliver lite längre på morgonen nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han vaknar ca 06.00 varje dag........:)

      Radera
  6. Krävs verkligen jävlaranamma för att komma ut så tidigt, särskilt vintertid. Grymt jobbat

    Men jag älskar att springa under tidiga mornar på vintern. Det är vitt, mörkt och tyst. Du känner värmen sprida sig i kroppen efter bara några minuter. Ja det är helt underbart.
    Svårt att ta sig upp men härligt när du väl är ute.

    Från haft en bebis som vaknat kl. 05.00 senaste 10 dagarna har vi testat lite olika varianter. Igår och idag fick han lite ersättning när han vaknade vid 05.30. Fick sms från min fru som sa att de vaknat strax innan 08.00 :)

    Annars tycker jag faktiskt att 06.00 är helt ok på vardagar

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) tänk vad man få övertala sig själv att ta sig ut särskilt när vår minsta varit upp alltför många gånger under natten. Men har jag bestämt mig så har jag.....envis som få!

      Radera
  7. Du är så grym!! Nu blir jag sugen på att göra detsamma imorgon bitti!

    SvaraRadera