torsdag 12 januari 2012

I stället för barnvagnslöpning

I dag när vädret verkligen inte är det bästa så är jag extra glad över min spinningcykel. Med regnet ösandes ner ute så lockade inte löpningen i dag och dessutom skulle jag ta det lugnt med just barnvagnsspringet ett par dagar så det passade utmärkt att ta ett pass på cykeln i stället. Först ut en kort sväng för att få min lille son att sova(tog 15 minuter innan jag kunde ta in vagnen)sedan sov han visserligen lite oroligt med några avbrott så fick jag tillslut ihop 50 minuter på cykeln. Jag blandade backar med några block tabata-intervaller. Inte världens mest effektiva pass då jag blev avbruten ett antal gånger, men bättre än inget.

I morgon ska jag försöka få till ett kort pass(15 minuter ger jag mig själv) styrka efter spinningklassen....men jag kommer ha bråttom hem då resten av familjen väntar med fredagsmyset.....! Jag vill egentligen åka hem direkt efter passet, men känner att min kropp behöver lite vikter...ni som hängt med ett tag här vet att mina försök till hemma-styrka inte varit så ofta förekommande. Därför måste jag utnyttja möjligheten när jag ändå är på gymmet för att instruera.....(order från mannen som inte orkar höra mitt gnäll om muskler som försvinner.....:)) Snart 6 månader utan "riktig" styrketräning har tyvärr börjat visa sig......jag behöver min styrketräning så skärpning nu! Från en nivå på ca 4 styrkepass i veckan till 1 pass-tyvärr ger inga muskler att tala om.

3 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Ja, vädret har varit riktigt trist idag! Jag är inne på min 3:e dag av ofrivillig vila pga halsen. Hoppas kunna köra igång på lördag igen... Lite smått rastlös

    SvaraRadera
  2. Hatten av för dig! Styrka är något jag också borde satsa mer på!

    SvaraRadera
  3. Önskar att jag hade gillat cykling, men det är verkligen det värsta jag vet hahaha

    SvaraRadera