torsdag 19 januari 2012

Massage på trötta ben


Så här glad blir jag av att äntligen få lite massage på mina trötta ben!

Jag ha sprungit mycket på sista tiden och det sätter så klart sina spår i mina ben med tanke på att stretchen inte alltid blir vad den borde vara. Därför fick jag en rejäl genomknådning av mina stackars ben igår av min kära man här hemma och djäklar vad skönt/ont det gjorde. I över en timme fick mina ben hjälp att återhämta sig...Känns bättre i benen i dag, dock lite stumma och sega. Ska bli intressant och se hur det känns på spinningen ikväll:) Nu ligger klassen rätt sent så jag kommer ta det riktigt lugnt hela dagen, bara en liten promenad med barnvagnen och sedan stretcha mera. Skärpning när det gäller stretchen helt klart!

Behöver åter igen införskaffa mig i nya löparskor. Helt otroligt att jag sliter ut dom så fort. Jag har flera par jag kör växelvis i och just nu har jag ett par Kayano(Asics)och ett par DS(Asics) som börjar ha gjort sitt. Bäst att beställa från England då priserna är något mer lockande....gissar att det blir en del hemklickande av träningskläder också! Återkommer med resultatet av min shopping så småningom!

I dag väntar jag hem en leverans av "dregglisar" till min Oliver samt några kg gojibär! Himla bra med shopping via nätet när man som vi bor utanför stan!

7 kommentarer:

  1. Ja, priserna där är oftast grymma ju! Bättre med tre par skor (nästan) än ett par här i Sverige... :-)

    SvaraRadera
  2. Jag undrar vilken sida du beställer från och vad frakten blir? Behöver själv nya skor men som fattig student går det liksom inte riktigt :S tack för hjälp!

    SvaraRadera
  3. jag håller med om strech, den blir ju aldrig ordentlig. Det är ju sååååå tråkigt, men så galet bra när man väl tar sig tid. Massage på trötta ben låter dock ännu bättre. Någon tors framöver hoppas jag kunna komma och hälsa på. Just ikväll sitter jag på instruktörscykeln själv. Tjooohoo! Kör hårt och ha skoj!

    SvaraRadera
  4. Underbart med massage!

    SvaraRadera
  5. Stretching efter lösning är jag sämst på! Den existerar inte för. Kör lite yoga men inte ens i närheten av tillräckligt och absolut inte i anslutning till löpningen. Nä skärpning på oss!

    SvaraRadera
  6. Åh jag beställer också skor fr England, är så glad att jag upptäckt det!! Halva priset och bara att prova ut storlek i nån av sportaffärerna hemmavid om man är osäker ju ;-)... Har inte vågat beställa nåt annat än skor än så länge dock, ska bli spännande att se vad du får hem.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera