torsdag 26 januari 2012

En varje dag....



Avocado äter jag varje dag året om. Jag fullkomligt älskar denna underbara frukt(ja för det är en frukt). Smaken är härligt smörig och mild....går att äta precis som den är eller som min absoluta favorit på gott nybakat bröd, guacemole, i sallader och till grillat.....passar till ALLT! Måste alltid se till att det finns avocado hemma. Tyvärr får man inte alltid tag i de finaste avocadon och vad besviken man blir när man som jag oftast köper den där ätmogna avocadon i förpackning och sen är den inte alls ätmogen och kanske rutten dessutom....

10 kommentarer:

  1. Vad springer du med för vagn. Har en dotter på 7 månader och känner för att ta tag i löpningen.

    SvaraRadera
  2. Jag springer med en löpvagn från babyproffsens egna märke. Tror den heter babytravel eller liknande. Köpte den till vårat första barn för 5 år sedan och den funkar helt ok. Lättast att springa med en vagn som har tre hjul, blir lite bättre rull.Har även en citycross från emmaljunga. Funderar dock på att köpa en ny riktig löpvagn, efetrsom jag springer mycket just med vagn så kan det nog vara värt att ha något ritkigt bra.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är jättegott!
    Men som du säger; svårt att få tag på "perfekta". Antingen är de stenhårda eller också övermogna... :-P

    SvaraRadera
  4. Håller med. En super god frukt! Och det är trist när den visar sig vara rutten. Jag var med om det senast igår...

    SvaraRadera
  5. Denna underbara avokado, funkar till allt :)

    SvaraRadera
  6. Håller med, supergott o mättande!! :)

    SvaraRadera
  7. Eller värst av allt omogen och rutten på samma gång! Men när man slipper den oturen så älskar jag också avokado, så himla underbart!!!!

    SvaraRadera
  8. Mmm..blir så arg när jag kommer hem o har massa ruttet skit med sig fr affären :/

    SvaraRadera
  9. Har också problem med att hitta de där perfekta avokadona. För mogna eller sen för hårda att de blir beska innan de mognat.

    SvaraRadera