onsdag 4 januari 2012

Viljan är stark

Jag hade laddat för ett löppass i går kväll utan sällskap av barnvagnen. Planen var ca 10 km i ett medelhårt tempo. Vädret var inte med mig.....regn och början till storm, men ut kom jag i varje fall när mannen kommit hem från jobbet.

Hur gick det då?

Helt ok pass, men lite skumt att springa utan vagnen faktiskt. Mörkret var som en vägg och regnet piskade mig i ansiktet och motvind var bara förnamnet. Min vilja till att få känna den där härliga känslan efter ett genomfört pass gjorde ändå att jag kämpade på och stålsatte mig. Snacka om att stärka "pannbenet".

Behöver jag ens säga att duschen efteråt var underbar. Resten av kvällen blev minst sagt händelserik med en liten kille som inte hade någon större lust att sova och dessutom el-avbrott i ett par timmar på det...Jag är rätt tacksam över att det är en ny dag i dag.....trots att min planerade barnvagnslöpning i dag mest troligt måste ersättas av annan träning då stormen ute gör det rent "dumt" att ens försöka barnvagnslöpa i dag. Funderar på en kollegas spinning i kväll....alltid bra med lite inspiration också!

4 kommentarer:

  1. Jag älskar din blogg! Så full med motivation och inspiration! Fortsätt skriva och dela med dig av din kunskap! Tycker även att du den allra bästa instruktören som finns....!

    SvaraRadera
  2. Då fick du ju herr-följe på rundan. (Stormen Emil alltså). Att du gav dig ut människa?! En eloge... :-D

    SvaraRadera
  3. Önskar att jag hade din motivtion att ge mig ut och springa så här års. Hoppas du får till någon träning under dagen!

    SvaraRadera
  4. själv är det vila med stort V

    SvaraRadera