lördag 21 januari 2012

Härlig lördag med start på gymmet


Lördagar har jag min förmiddag på gymmet. I dag hade jag bestämt redan innan för vad och hur jag skulle köra. Tri-set dvs tre övningar efter varandra fick det bli. I stort sätt hela överkroppen fick vad den skulle samt magen utsatte jag för hård press i en maskin där jag körde 5 set. Därefter upp på löpbandet(för att spara tid i dag) för 8 km löpning. Första 5 riktigt lugn återhämtning och resterande 3 km i form av intervaller. Helt ok pass!

Efteråt tog jag vägen förbi mitt absoluta favoritbageri för att köpa lite gott surdegsbröd. Ekologiskt bondbröd fick det bli samt en ny variant spenatbröd med massor olivolja och flingsalt.....behöver jag säga att det var grymt gott? Skulle ha fotat......men det försvann fort ner i magen!

I morgon laddar jag för en riktigt urladdning i spinningsalen med fokus intervaller(ja, jag vet jag har verkligen snöat in på intervaller)men det finns knappast något jag blir mer trött av än just intervaller....:)

4 kommentarer:

  1. Gott! Skulle jag ju ha köpt...bakar själv istället, men det där är godare.

    SvaraRadera
  2. Nä, intervaller är grymt jobbigt (och roligt)!
    Akta så du inte får för mycket av det goda bara. :-)

    SvaraRadera
  3. Låter som ett härligt pass. Mumma med bröd också :) Missat att boka tills i morgon, så nu när jag bokade är jag som nr 6 i kön :( Hoppas att många är bakis i morgon ;) Haha

    SvaraRadera
  4. Bra pass du fick till! Och jag blev så sjukt sugen på bröd nu:) Jag ska bestämt baka dina scones som du tipsade om ikväll! Hoppas du har en trevlig helg!

    SvaraRadera