måndag 9 januari 2012

Tävlingsmål hösten 2012


Bild från Göteborgsvarvet....underbara känslan innan starten!

Inte så mycket att fundera över utan tycker det står ganska klart att det är Lidingöloppets 30 km som blir min största satsning detta år 2012. Känns som att löpningen går bra och jag känner mig grymt uthållig och stark av all barnvagnslöpning. Gäller nu bara att hålla mig skattefri och frisk. Målet är så klart att ta den där silver-tiden på Lidingö....dvs ta mig under de där 2.38 h. Borde gå med tanke på hur nära jag var sist jag sprang och då var vädret helt emot med regn och blåst.

Funderade ett tag på om jag skulle ta Göteborgsvarvet med i år, men hoppar det denna gången. Jag har sprungit där så många gånger att det känns ok att skippa det i år. Men för er som aldrig sprungit Göteborgsvarvet-gör det! Det är en fantastisk stämning runt hela banan och det är en oerhörd folkfest! Hur kul som helst!

Jag kommer leta upp lite andra halvmaror i stället och kanske även lutar det åt ett ultralopp av något slag....har blivit sugen på lite längre sträckor(i varje fall så känns det så nu). Min favorit är ju annars halvmaror och 10 km lopp!

Vi får se.....

12 kommentarer:

  1. Skadefri är inte alls fel. Men vi är nog ännu fler som önskar att vi vore skattefria! Hihi! ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha för mig är det tvärt om; jag trodde hag främst var marathonlöpare, men nu har jag blivit sugen på kortare distanser :)

    SvaraRadera
  3. Stort lycka till! Klart du ska testa ultra, det är äkta kärlek!

    SvaraRadera
  4. Ja, Göteborgsvarvet är verkligen kanon. Körde det i maj i år och sprang fortare än jag någonsin gjort och är grymt inspirerad att springa igen. Dock ej denna vår då jag har andra mål i juni. ;-)
    Hittade din blogg via marathonliv och C som är en gammal kompis. Motiverande att följa din barnvagnsträning.
    //Johanna

    SvaraRadera
  5. Härligt med Lidingölöppet! Du kommer säkert klara ditt mål galant, så disciplinerad som du är med träningen.

    SvaraRadera
  6. Som jämte i storstan tipsar ska jag bland annat hem och springa halvmaran Jämtland på fötter den 21 juli. Kom du med!!!!

    SvaraRadera
  7. Ja ultra! Skoj! Imponerande! Om jag (när jag) blir vältränad har jag lovat att unna mig tanken att ett ultra kan passa in i mitt livspussel!

    SvaraRadera
  8. Härlig bild på dig!! Och håller självklart tummarna för att du ska hålla dig skadefri så du kniper silver-tiden!!

    SvaraRadera
  9. Lidingöloppet är en dröm för mig också! Det verkar som ett härligt lopp!

    SvaraRadera
  10. Roligt,själv funderar jag på att testa tjej löpet på 1 mil:)

    SvaraRadera
  11. Jag ska springa göteborgsvarvet för första gången och är inte direkt super tränad, men kul ska det bli =)

    SvaraRadera