onsdag 11 januari 2012

Dags att vila från barnvagnslöpning...


Har blivit många kilometer barnvagnslöpning på sista tiden fördelat på ungefär 4 "löpa med vagn pass i veckan". Detta är egentligen inte någon jättehög löpmängd för mig i vanliga fall, men med vagnen så blir det så klart lite tyngre och framförallt upplever jag att tekniken blir lidande. Med två barn och en man som jobbar mycket så har liksom inte logistiken fungerat så jag har kunnat ta mig in till stan och gymmet mer än de två gånger i veckan som jag instruerar spinning. Missförstå mig inte nu....jag är oerhört glad och tacksam för att jag överhuvudtaget har fått tillfällen att komma in till gymmet.

I dag på löppasset så kände jag att motivationen inte var på topp(ja, jag erkänner även jag har dåliga dagar och dessutom vågar jag skriva om dom här)! Jag har nämnt det tidigare, men att variera löprundorna där vi bor går nästan inte. Litet samhälle med ett fåtal bilvägar och gångvägar gör att variationen blir minimal. Byta håll och köra samma lilla backe några vändor upp och ner.....men hur kul är det i längden? Slut på gnället nu och till dagens pass. Rätt sega ben efter gårdagens benmassage i kombination med bristande motivation gjorde att det hela handlade om att bara ta sig runt de där 65 minuterna jag bestämt mig för. Jag fixade det med hjälp av lite påhejande tanter och gubbar utmed vägen! Ja, för så var det i dag. Glada tillrop och leenden gjorde mig glad i dag då jag behövde det!

Ett löppass som inte stod för kvalité eller löpkänsla, men ändå viss"feelgood" efteråt då kroppen känns så där lagom mossig och trött...fler än jag som gillar den känslan va? Det behöver inte alltid handla om tider eller ett visst antal kilometer-känslan är nog så viktig! MEN, nu ska jag försöka undvika löpning med barnvagnen ett par dagar och leta upp motivationen igen. Snart är det fredag och då blir det spinning-längtar redan!

1 kommentar:

  1. Åh, vad jag känner igen mig i det där logistikproblemet. Har själv två små barn och en sambo som jobbar mycket (egen företagare). Träningstiden blir knapp.. Jag löser det så att jag springer på kvällen när barnen somnat, även om det känns så där att springa i mörker, och dessutom hänvisad till "säkra" (läs: trista) områden där det rör sig mycket folk om kvällarna. Längtar tills det blir ljusare om kvällarna så att det kan bli lite terränglöpning också. :)
    Jag sprang mycket med barnvagn förut, men kände precis som du att tekniken blir lidande, så det har jag lagt ned.

    Vad skönt att du kommer iväg ett par kvällar i veckan i alla fall. Jag skall försöka att göra detsamma, så att jag kan få in lite spinning i min träning. :)

    Tack för en bra och inspirerande blogg. :)

    SvaraRadera