tisdag 24 januari 2012

Vilken skillnad på dagsform...


Ett leende brukar göra att det känns lite lättare att ge sig ut även när motivationen inte är på topp......trött mamma i dag....

Som natt och dag kan verkligen dagsformen variera just nu. Jag ska absolut inte gnälla, men natten var inte rolig på något ända sätt. Händer mycket med Oliver nu(utvecklingsperiod) så även sömnen har strulat en hel del. Sover sämre på nätterna med tre-fyra uppvak för att amma och hans förmiddagslur är väldigt oförutsägbar med allt från 25 minuter till 2 timmar. Förut visste jag nästan exakt att han skulle sova sina 2 timmar vilket gjorde det enklare att planera in träningen på förmiddagen. Nu har visserligen träningen flytit på ok ändå.

Dagens löpning skulle ha blivit kort och snabb med vagnen, men med detta snö-grusiga underlag som är just nu så blev det istället förbaskat långsamt, segt, trögt och inte ett dugg härligt. Visserligen många minuter, men ingen fantastisk känsla. Jag är brutalt ärlig när jag säger att i dag vässade jag minsann mitt pannben. Jag slet för varje meter-inte för att det var jobbigt utan mer för att det var så trist att löpa samma slinga, varv på varv och träffa samma hundmänniskor och vara tvungen att le och hälsa(vanligtvis gör jag det med glädje, men i dag var inte en sådan dag)!

Med vilja kommer man som bekant rätt lång, så även i dag. Jag summerade 85 löpar-minuter och måste väl ändå känna mig rätt nöjd med den mängden. När jag skriver här på bloggen om mina pass så väljer jag att även ta med de gånger det känns "skit" för ingen kan väl ha känslan av att det känns grymt på topp jämt va? Får jag fortsätta att var ärlig och skriva även om när jag har en "dal" när det gäller motivationen. För det mesta så känner jag mig på topp, men helt ärligt så gjorde nog natten och sömnbristen sitt i dag.

Känns härligt att det är en ny dag och möjlighet imorgon!

4 kommentarer:

  1. Klart man ska skriva allt. Inga rosa moln här inte! ;-))

    SvaraRadera
  2. Kände precis likadan under mitt pass idag. Noll motivation och allt kändes trist! Får hoppas på en stor dos träningsglädje till oss båda inför imorgon! :)

    SvaraRadera
  3. Då kommer garanterat nästa pass bli toppen!

    SvaraRadera
  4. Ja, absolut får du skriva det! Man kan inte vara på topp jämt. Sömnbristen är ju som terror enligt mig. Leo vaknar bara 1 gång oftast, men sedan upp tidigt. Jag tycker det är jobbigt nog.. Mina andra sov klockrent 12 tim vid det här laget så är väl bortskämd. Imponerad som sagt att du orkar. Kram till dig!

    SvaraRadera