måndag 30 januari 2012

På min lunchtallrik i dag


Kycklingfilégryta (1 portion)

Två kycklingfiléer
Kokosolja
1 gul lök
vitlök
Ett gäng broccolibuketter
En näve kalamata oliver
1 burk hela tomater
Färska champinjoner
Tomatpuré
Turkisk yougurt

Stek löken och kycklingen i kokosolja, tillsätt svampen, oliverna och broccolin samt krydda med paprika, svartpeppar och salt. Häll i tomaterna och låt koka ihop och tillsätt sedan några dl turkisk yougurt. Låt det koka lite lätt i några minuter. Klart! I dag valde jag att ha avocado och bulgur till detta samt keso, men självklart tar man det man är sugen på!

5 kommentarer:

  1. Är det EN portion det där? Haha, jag vill ha din ämnesomsättning. Det där hade räckt till fyra portioner för mig och då är jag dubbelt så stor som dig. Låter alldeles otroligt gott, verkar som att vi lagar mat på ungefär samma vis du och jag. Keso och avocado funkar ju till allt. Kanske du gillar viltskavsgrytan som jag lagade igår, finns på bloggen. Jag åt den med keso och broccoli, hehe ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen....inga problem för mig att ÄTA! Jag har hög ämnesomsättning, tränar mycket och dessutom ammar jag fortfarande så nog går det åt energi alltid:) Tur att jag älskar att äta mycket! Kram

      Radera
  2. Ser riktigt gott ut!

    Finns det joggingvagnar som tar mer än 15 kilo? Min lille kille blir 8 månader nästa vecka och väger nästan 11 kilo :)
    Alltså en stadig liten kille. Nu kanske han inte går upp lika raskt när det är börjar röra på sig mer med att gå, krypa m.m.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra fråga, borde finnas tycker jag absolut! Har inte hunnit kolla så mkt än men jag letar vidare...

      Radera