fredag 6 januari 2012

Fredagsfys och mys


Bra dag i dag trots tidigt uppe i morse så har jag känt mig full av energi. Att dessutom få äran att instruera med full klass åter igen....kändes grymt! Så många träningssugna kunder på en och samma gång gör mig fullkomligt galen och taggad(stackars de som inte varit med förut på mina pass, tror det var en ny man i dag, resten stammisar). Den mannnen kom fram till mig efter passet, tog mig i hand och tackade för en grym upplevelse och lovade minsann att komma tillbaka varje gång jag kör! Tack för den!

Därefter supergod lunch och sedan i väg för veckans storhandling som gick på en bra bit över 2000 kr!? Vad köper jag som är så dyrt......visst det ska erkännas att det äts en hel del i min familj och jag väljer oftast bra råvaror som kostar lite mer...men visst har det blivit dyrare med mat!?

Så till kvällens fredagsmys-middag som i dag blev nötfärsbiffar fyllda med fetaost och soltorkad tomat. Till detta hade vi avocado och tomatsallad, oliver, gott bröd och ris. Känns som jag har uppfostrat min 5-åring till att välja något godare än traditionsenliga tacos som är så trist). Självklart väntar även en underbar äppelpaj ute i köket som vi ska gå loss på när båda barnen somnat.... Lite vuxen mys med paj, vaniljkesella och en bra film och så en stor latte på det!

7 kommentarer:

  1. Underbar inställning du har till livet, träning och att dessutom njuta av god mat och mys! Tack för din inspiration!

    SvaraRadera
  2. Låter som en kanonfredag. Fast jag måste säga att jag egentligen inte tycker att mat är så dyrt trots att man köper fina råvaror, ekologiskt osv... Ganska liten del av utgifterna som är mat ändå (fast då handlar jag ju bara mat till mig och maken och vi äter båda lunch ute på vardagarna).

    SvaraRadera
  3. Låter som en helt underbar fredag; bra träning och massa god mat! Och familjemys också! Kan det bli bättre?

    SvaraRadera
  4. Vi lägger också en stor andel av vår inkomst på mat, men för mig är det värt varenda krona! Bra, ekologisk och närigsrik mat är viktigt för att jag ska må bra, det vill jag jag gärna lägga pengar på.

    SvaraRadera
  5. Härligt med såna pass. Och det där var ju en jättekomplimang. Ta åt dig! :-D

    Ja, det händer att jag kommer upp i 1500-2000 kr. Inte varje gång (som tur är) men... Vet inte heller riktigt vad som kostar. :-P

    SvaraRadera
  6. Glass & paj för min del! :) har lite kvar, och den kör jag nu till fikat!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Jag tänker också samma sak när vi handlar mat, så mycket det kostade. Vi är ju bara 2 st som äter och ändå blir det över 2000 kr oftast vid våra storhandlingar. God mat och bra råvaror kostar, men det är det värt.

    SvaraRadera