onsdag 21 april 2010

Grymt axelpass


Började dagen med ett riktigt bra axelpass på gymmet. Det är så skönt att vara där tidigt då jag nästan har gymmet för mig själv! Det var bara jag och två andra och det är rätt kul för vi är alltid samma som är där! Jag pressade mina axlar rätt hårt samt avslutade med två övningar för biceps. I kväll har jag min efterlängtade spinningklass. Efter att jag sprungit ganska mycket nu senaste dagarna så ska det faktiskt bli riktigt skönt att få hoppa upp på spinningcykeln och riva av ett riktigt jobbigt intervallpass. Jag tycker det är ett oerhört bra komplement till löpningen då jag upplever att jag blir grymt mycket starkare i uppförsbackarna av spinningen. MEN tyvärr så är dagen efter ett spinningpass rätt tung om man ska ut och springa då benen lätt blir stumma av spinningen. Jag älskar min löpning, MEN jag är inte beredd att överge min spinning eller styrketräning.....aldrig! Jag tror att det är kombinationen som gör mig starkare och bättre!

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för kommentaren :) Jag tränar också på gymmet på morgnarna och det är så skönt att nästan vara ensam och kunna välja övningar hur man vill. Tror verkligen att omväxlande träning gör kroppen starkare och bättre och dessutom är det ju lättare mentalt också när man får nya utmaningar!

    SvaraRadera
  2. Gillar också mixen löpning-spinning. Så himla bra komplement till varandra och man minskar dessutom skaderisken. Och skulle man vara skadad så man inte kan springa (tjaaa, det händer ju ibland tyvärr) så funkar oftast spinningen ändå så man slipper lägga sig på soffan :)

    SvaraRadera