tisdag 6 april 2010

Tidig styrketräning


Cyklade till gymmet tidigt....06.30 gick jag in genom dörren. När jag styrkar på morgonen så har jag ca 50 minuter på mig nere i gymmet innan jag måste hem för att åka med Elsa till dagis. Det är ganska bra att ha begränsat med tid för då blir man mycket mer effektiv! I dag körde jag chins och dips samt rygg och mage. Rätt skönt så tidigt på gymmet, vi var kanske 5 personer som tränade! På min lunch idag så provade jag att springa för att se om fötterna skulle hålla....kändes rätt ok, men inte hundra så jag kommer fortsätta att ta det lite lugnt med löpningen tills allt känns bra igen i fötterna. Misstänker starkt att det är de nya spinningskorna som påverkar mina fötter. Dagens löppass blev en lugn "joggrunda" på ca 50 minuter och jag kände mig knappt ansträngd, men jag ska ha tålamod och vara smart!

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det finns fler än jag som orkar gå upp tidigt för att hinna med att köra ett bra pass. Det handlar bara om att prioritera. För... även jag har barn!

    Mvh. Pillan

    SvaraRadera
  2. Håller helt med! Allt går om man bara vill!
    /Stefan

    SvaraRadera