torsdag 29 april 2010

Torsdagsträning


Blev ett riktigt tufft pass i går kväll på spinningcykeln! På begäran från kunderna så blev det mitt intervallpass! Intervaller är verkligen det mest effektiva man kan träna! Grym känsla i kroppen och oerhört skönt efteråt! I dag kommer det bli en löpning på lunchen, får se hur kroppen känns men någonstans 10-15 km kommer det bli. Ska försöka hinna i väg och köpa ett par löparskor till....får se om jag hinner!
Summering av spinningpasset:
Tid:55 minuter
Typ av pass: Intervall
Snittpuls: 140 (76%)
Maxpuls under passet: 152 (82%)
Jag klarar av att ligga på en riktigt hög intensitet med en puls som är rätt låg, vilket naturligtvis är bra.
Jag funderar på att göra ett riktigt test hos en idrottsprofil här i stan. Testa mina laktatvärden, maxpuls mm. Helt enkelt för att kolla vad jag ska fokusera på för att bli ännu starkare, snabbare och bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar