måndag 19 april 2010

Lunchlöpning


Fick möjligheten att sticka i väg på en löprunda på min lunch i dag! Upp till spåret och två varv på en 5 km slinga, första varvet på 22.30 och andra varvet på 22.10 s:a 44.50 min på 10 km. Joggade lite lugnt 2.5 km efteråt för att låta kroppen återhämta sig. Fötterna kändes bra, men väldigt stela lår av någon anledning som jag inte vet!Ingen tid jag skryter med direkt då jag är van att ligga under 43 min VARJE gång jag springer i just det här spåret. Jag får väl helt enkelt inse att vinterns långa grepp om oss och all asfaltslöpning gjort att jag blivit långsammare i terrängspåret. Snart är jag tillbaka i mitt snabba tempo hoppas jag. På torsdag går ett 10 km lopp här i stan och jag är lite sugen på att vara med och se hur tävlingsformen är! Ska jag eller inte?
Tänkte jag skulle skriva en liten summering på dagens pass i siffror:
Tid: 44.50 (10 km)+ ca 10 min (2.5 km)
Längd: 10 km + (2,5 km lugn jogg efteråt)
Snittpuls: 142 (77% av max)

3 kommentarer:

  1. Det låter som ett härligt pass, bra tempo! :) Och visst är det skönt att få komma ut i solljus och träna, riktig vardagslyx!

    SvaraRadera
  2. Rikigt bra tempo du håller!

    Jag hittade hit via "Snabba fötter-blogggen". Mitt huvudmål för våren är mitt tredje Stockholm Marathon men innan dess blir det ett försök att komma under drömgränsen 1:30 på halvmaran Kungsholmen runt 8/5. Det är dags att testa igen, eftersom det bara fattas 2min 15sek till drömgränsen...

    Mvh
    Staffan

    SvaraRadera
  3. Fitnesscoachen: Kul att du kikade in i min blogg!

    Staffan: Kul att du hittat hit, hoppas du tittar in flera gånger. Kungsholmen runt låter som ett kul lopp, kanske ska jag ta och anmäla mig?

    SvaraRadera