fredag 30 april 2010

Fredags träning klar......nästan...!


Som varje fredag så hade jag min morgonspinning på 30 minuter i dag. Innan spinningen körde jag axlar och bröst. 30 minuter spinning är precis lagom på morgonen och det går att göra grymt effektivt även om det är under kort tid. Fokus låg på varannan sträcka tung backe varvat med snabb raksträcka. Kort men effektivt! Som vanligt när jag kört spinning så blir benen fulla av slaggprodukter och bästa sättet för mig att bli av med det och få benen att kännas pigga igen är att sticka ut på en kort återhämtningslöpning på ca 5 km. Detta funkar för mig i varje fall! Ska försöka klämma in återhämtningen vid lunchtid i dag. I helgen går det ett lopp som heter kanallöpet som jag är lite sugen på att köra bara för att få ihop lite mer mil i benen. Ta det som ett bra träningspass! Halvmaran lockar, men kanske lite dumt så nära inpå Göteborgsvarvet? Får se hur jag gör....måste fundera lite...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar