tisdag 27 april 2010

Hur gick det?


Jag är mycket nöjd med min prestation i löparspåret i dag. Benen kändes inte riktigt med på det här med tempo, men de gjorde vad de skulle ändå!
Summering:
Underlag: Blandat stig och sågspån.
Kupering: Inte så många backar, lättsprunget.
Varv nr 1. Första 5 km (där jag skulle springa på med högt tempo och försöka ta mig under 22 minuter) 21.49 min
Snittpuls: 141 (76%)
Max under passet 152 (82%)
Jag tog i, men fick inte ur det där lilla extra, antagligen pga stumma framsida lår.
Jag tänker ändå att om jag kan springa på denna tid med distansskor, sumpigt underlag och stumma ben, så borde jag kunna ta mig under 20 minuter på asfalt eller?
Varv nr 2. Andra 5 km ( där jag skulle springa i tempo som skulle vara lugnt och behagligt och inte kika för mycket på pulsklockan )22.39 min
Snittpuls: 141 (76%)
Max under passet: 145 (78%)
Konstigt, men snittpulsen blev densamma, fast jag var högre på maxpulsen under första varvet.
JAG ÄR NÖJD!

1 kommentar: