onsdag 28 april 2010

Morgonstyrka och laddning inför spinning


Trött var jag i morse, men cyklade ändå ner till gymmet för att köra triceps, biceps och axlar. Riktigt bra kontakt och bra tryck i musklerna. Styrketräning är förbaskat kul, MEN jag älskar min löpning också. Svårt det där med att träna båda delarna då det faktiskt är så att det ena tar ut det andra lite. Jag menar jag vill bli snabbare i löparspåret och samtidigt vill jag så klart ha kvar mina muskler på kroppen och ha känslan av att vara grymt stark. När jag styrketränar, vilket jag gör fem dagar i veckan så lägger jag fokus på att köra strikt, tungt och effektivt = resultat! Nu i kväll har jag min efterlängtade spinning igen...konstigt det där att jag kan längta efter något som kommer att bli så jobbigt. Antar att det är just det jag behöver, de där totalt uttömmande passen där jag riktigt känner hur jag pressar min lilla kropp till max och får ett underbart gensvar i form av energi och glädje-endorfiner! Jag älskar träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar