onsdag 19 januari 2011

Inte som jag tänkt mig


I bland måste man helt enkelt tänka om och justera vardagen efter saker som kanske inte går att påverka. I dag är jag hemma med "halvkrasslig" dotter som var uppe ca tre timmar i natt mellan 01.00 och 04.00! Kändes inte så aktuellt att ta henne till dagis när hon uppenbarligen inte sovit så många timmar.....inte sjuk, men lite trött och anledning till att vila upp sig en dag hemma kom vi fram till. Allt för många tar sina barn till dagis trots att de kanske är sjuka eller inte alla i form....MEN det är en helt annan diskussion som jag inte tänker starta här...:)

Med andra ord blev det ingen styrketräning i morse som jag annars hade planerat, men vad gör det? Får se om jag kanske kommer iväg till gymmet ikväll eller om jag kanske skulle passa på och ta mig en liten löprunda. Får se vad det blir och dessutom beroende på när min älskade man kommer från jobbet.

En sak som jag är lite extra glad åt i dag är att jag fått ett riktigt kul uppdrag rörande att hålla föreläsningar inom kost och träning. Ska bli en riktigt kul utmaning!

7 kommentarer:

  1. Hoppas lilltjejen blir bättre snart!
    Grattis till föreläsningen, vad kul :)

    SvaraRadera
  2. Anpassa sig - det är det man får göra när man inte lever helt isolerat. Och det är ju familjen värd!

    SvaraRadera
  3. Det är ju så tyvärr, det blir inte alltid som man tänkt sig men det blir alltid bra till sist! Angående barn som borde vara hemma från dagis, kan inte annat än hålla med dig. Krya på lilltjejen nu.

    SvaraRadera
  4. Grattis! Du kommer bli en grym och så småningom eftertraktad föredragshållare.

    SvaraRadera
  5. Stor grattis Jenny! Det låter som en utmaning som kommer att passa dig riktigt bra! :)

    SvaraRadera
  6. Så roligt med föreläsning. Grattis!

    SvaraRadera
  7. Vad roliogt med nytt uppdrag! GRATTIS! Och hoppas tösen kryar på sig fort.

    SvaraRadera