onsdag 26 januari 2011

Nötter, nötter, nötter........


Jag har alltid älskat cashewnötter, i varje fall så länge jag kan minnas. Det började med en resa till Brasilien då de sålde lösvikt av olika rostade nötter i stora stånd och givetvis blev jag fast från första tuggan. Sedan har det där nötbehovet bara fortsatt.....

Jag har mest gillat de där naturella nötterna och sedan rostat dem lite lätt hemma i stekpannan, men nu duger inte det längre. Nu har jag av någon anledning fått smak på saltade och oljiga cashewnötter....ni vet dom där man köper i lösvikt i affären. Konstigt hur smaken kan förändras ibland.....! Gott är det och faktiskt rätt ok att ta till om man blir sugen på något snabbt och energirikt!

Kan väl säga att de där rostade salta nötterna tar slut väldigt fort här hemma....inte bara jag som gillar dom(måste nog gömma påsen jag köpte igår:))

5 kommentarer:

  1. Håller med om att nötter är smarrigt särskilt de där salta och rostade.....tack för en inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  2. Ja nötter är verkligen det bästa som finns. Fast jag tycker bäst om de naturella! Vi har nästan ett helt skåp fullt...

    SvaraRadera
  3. Jag har också fått dille på de där saltade och oljiga nötterna från affären! Farligt gott...gissa vad som kom med hem när jag var och handlade innan? Just det...

    SvaraRadera
  4. Oh-oh-ohyes, här känner jag igen mig! Nötterna kan i bästa fall ligga kvar några dagar här hemma. Förutsatt att påsen är oöppnad. När den väl har fått sig ett hål så töms innehållet illa kvickt. Naturella, saltade och smaksatta. Förförande gott! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag älskar också nötter!!! Perfekt som snacks, i efterrätter och jättebra att ha i handväskan. Cashewnötter är en av favoriterna. Föredrar att äta alla nötter naturella eftersom nyttiga fetter lätt blir transfetter vid upphettning.

    Råkade ut för larver när jag köpte nötter i lösvikt en gång, sen dess är jag lite försiktig...

    SvaraRadera