måndag 17 januari 2011

Smaskigt värre!


Pannkakor är gott och har kanske fått ett lite oförtjänt dåligt rykte, för det går att göra riktigt bra och smarriga pannkakor och samtidigt spränga in lite nyttigheter! Dessa gjorde jag i dag till frukost!

2 ägg
1 dl vetemjöl
0.25 dl grahamsmjöl
3 dl mjölk
1 dl blåbär
2 msk krossade linfrön
Lite salt

Rör bara ihop allt och stek i olja eller smör om du fördrar det.Underbart goda och blåbären gör verkligen smaken kanon-god! Servera med keso och kanel och njut!

7 kommentarer:

  1. SÅ supergott det såg ut!
    Blir att göra ikväll tror jag bestämt!

    SvaraRadera
  2. Åhh såg ut gott! Hur många blev det från det recept du angav? 1 eller 2 portioner? Måste testa göra =)

    SvaraRadera
  3. Låter jättegott! Jag älskar pannkakor men har börjat tröttna på vanliga så jag ska absolut testa ditt recept.

    SvaraRadera
  4. Mums, vad gott det ser ut... jag som precis ätit middag och nu blir jag hungrig igen.

    SvaraRadera
  5. Oj va gott det såg ut. Blir att testa att göra glutenfri pannkakor i morrn med bovetemjöl:)

    SvaraRadera
  6. Jag smakade dem till lunch idag. Jättegoda blev dem!

    SvaraRadera