tisdag 4 januari 2011

Jag saknar min löpning!!!!!!!


Bild från i höstas då det var betydligt mer löpning på programmet!

Jag är löpare ända in i märgen och har alltid varit, men just nu har löpningen verkligen fått stå tillbaka för en hel massa spinning. Jag älskar spinningen, men jag måste erkänna att jag saknar löpningen något enormt. Visst har jag fått till något löppas här och där, men inte med den kvalité som jag vill ha.

Snart börjar vårens schema på gymmet och jag kommer att fortsätta instruera rätt många pass i veckan, men variationen på längd och typ av pass blir mer varierat och det känns riktigt bra. Jag kommer planera in mina löppass med kvalité och tanke bakom varje pass. Spinningen och löpningen är faktiskt ett grymt bra komplement(åtminstone för mig)!

Jag längtar efter barmark, sköna vindar och härliga skogslöpningar med frisk luft och bra syre! Bort med snö, is och snorhala vägar!

I dag är det en lunchklass som ska instrueras. 45 minuter härligt intensiv träning och helt perfekt att köra på lunchen då påfyllning av mat och energi direkt efter passet gör att återhämtningen blir snabb och bra!

Något annat trevligt är att jag precis bokat vårens semester....längtar redan till slutet av maj då vi åker till Cyperns härliga värme, bad och stränder!Längtar!

7 kommentarer:

  1. Jag saknar också "riktig" löpning och att få bli riktigt trött! Det var ett tag sedan nu :)

    SvaraRadera
  2. Amen! Fast du valde en bra tid. Riktig löpning ute finns inte just nu, det är ett steg fram och två tillbaka...

    SvaraRadera
  3. Visserligen harvar jag ensam på en motionscykel och inte på en spinningcykel, men jag håller med om att cykling och löpning är en perfekt kombination. Men löpningen skulle jag aldrig vilja vara utan. Hoppas att du får till ditt schema :) (och håller tummarna för BARMARK)

    SvaraRadera
  4. Har du testat att springa med dubbskor? Jag tycker det går perfekt. Superfäste och härligt att springa trots vinter, snö och kyla.

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara hålla med, jag har ett halkskydd med dubb som jag drar på när det blir isigt. Intervaller på schemat idag, och oj vad trött man kan bli.

    SvaraRadera
  6. Dubbar hjålper bara om snön sitter fast i marken - och det gör den inte överallt... Spinn på du bara!

    SvaraRadera
  7. Löpning är definitivt nåt man inte vill vara utan. Jag njuter av att det går att åka skidor istället. I mars-april blir det nog fint ska du se...

    SvaraRadera