tisdag 11 januari 2011

Tidig morgonlycka


Tisdagar betyder denna vårtermin tidig morgonspinning 45 minuter. Det var ett tappert litet gäng som tagit sig till gymmet denna tidiga tisdagmorgon. Fokus lade jag på uppförsbackar i dag och benen fick vad dom skulle.

Efter passet fick jag även till 25 minuter effektiv styrka. Jag hade inte mer tid i dag och det passade mig perfekt då jag blir grymt effektiv och vilar minimalt mellan övningarna. Inte helt optimalt att lägga styrkan efter spinningen, men i bland får man liksom bara gilla läget.

Det som jag brukar göra är att jag äter något litet(ägg och bröd som går lätt och snabbt att få i sig) efter spinningen så jag stimulerar muskeluppbyggning istället för nedbrytning samt att jag får mer energi att verkligen ta i på styrkan. Biceps och bröst var de muskelgrupper jag körde i dag och kontakten var bra i och med att jag körde med lite lättare vikter än vanligt. Nöjd och riktigt glad lämnade jag sedan gymmet.....jag vet att jag har sagt det förr, men morgonträning ger verkligen en "må-bra feeling" resten av dagen!

2 kommentarer:

  1. Vad grön och fin bloggen har blivit!!

    SvaraRadera
  2. ...precis vad jag oxå tycker... Oj va grönt! Nu längtar man verkligen efter sommar!

    (Tack för en superbra blogg!)

    /Jossan

    SvaraRadera