torsdag 13 januari 2011

Tuff lunch......

Torsdagar är lika med att jag instruerar ett spinningpass på lunchen denna termin. Jag ser alltid fram emot dessa lunchpass då jag anser att det är bästa tiden på hela dagen att träna(om man har möjlighet, så klart!).

Jag kan bara tala för mig själv, men jag är oerhört sugen på att bränna av ett bra pass just den tiden på dagen. Kanske beror det på att jag hängt över en massa datorjobb hela förmiddagen och bara suttit på rumpan? Hur som, så kom det en hel drös med kunder i dag till passet och vi körde som vanligt hårt, tungt, effektivt och alla verkade vara nöjda efteråt.

Dessutom hann jag med 25 minuter axelträning som bestod av 4 bra övningar som jag utförde med bra teknik och kontakten var riktigt bra. Klapp på axeln till mig själv!

Nöjd och glad som vanligt efter dessa energigivande lunchpass var det dags för matlådan (perfekt med påfyllning av en massa god lunch direkt efter passet-påskyndar återhämtningen enormt mycket)med laxfiléer i teriakysås, klyftpotatis och en liten wok med vitkål, stora vita bönor, broccoli och haricots verts. Det var grymt gott!

Nu ska jag fortsätta framför datorn och skriva lite kostprogram. Jag har ett par kunder jag jobbar med just nu med deras kost och träning och kanske kommer jag få återge resultat och tillvägagångsätt här i bloggen. Vore det intressant läsning? Att få följa en av mina klienters väg till bättre form och hälsa med hjälp av bra kost och träning? Håll utkik!

3 kommentarer:

  1. Låter jättespännande att få följa en klient som du hjälper! Hoppas på det!

    SvaraRadera
  2. Det vore jättekul att få läsa om det!
    Vet du vad det "värsta" med din blogg är Jenny? Det är att du alltid tipsar om massa supergoda mellanmål/luncher/bröd så jag blir alltid jättehungrig och sugen på att äta och laga massa god mat ;) Jag kommer nog KUNNA laga mat en vacker dag om det fortsätter på det här viset :D

    (hoppas du fattar att jag skojar om det där med "värsta")

    SvaraRadera
  3. Det låter som en utmärkt idé! Bra kosttips kan man inte få för mycket av. Att följa personers utveckling i sin träning är också alltid inspirerande läsning - det är väl kanske därför man läser ett antal träningsbloggar dagligen. :)

    SvaraRadera