måndag 10 januari 2011

Laddar.....


.....inför kvällens spinningpass som är uppstart på våren 2011. Måndagar brukar vara en riktigt bra träningsdag med många som vill köra efter helgen och motiverade till tusen. Planen är att köra ett lite backigare pass, men självklart blir det någon raksträcka också. I vår kommer jag fortsätta instruera en hel del pass, MEN variationen är stor då det är allt från kvällsklasser till kortare morgonklasser. Jag gillar den där mixen av olika klasslängd där jag kan experimentera med upplägg och teman.

Jag kör betydligt mindre löpning just nu då spinningen tar så stor del av min tid, MEN jag har upptäckt fördelar.....eller snarare min kära man som tycker jag har fått både snyggare rumpa och ben av all spinning....
Missförstå mig inte nu.....jag är löpare och älskar löpning, men snyggare ben och rumpa är aldrig fel......:)

4 kommentarer:

  1. Läser din blogg och gillar din humor. Instämmer med ben och rumpa-det är snyggt med muskler på benen!

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny, tack för en inspirerande blogg!
    Jag har äntligen tagit mod till mig och anmält intresse att bli spinninginstruktör på gymmet jag tränar på. Har du några bra tips på vad man ska tänka på när man sätter ihop ett pass? //M

    SvaraRadera
  3. Hej hopp! Kanske ska börja med att säga tack för en inspirerande blogg. Du verkar vara så glad, livfull och full av positiv energi och på något vis smittar det av sig. Något som jag funderat över är vilket gym i Linköping du instruerar på? Jag bor själv här och det skulle vara kul att gå på nått av dina spinningpass. Jag gick en spinningutbildning i början av december och imorgon kommer jag ha mitt allra första spinningpass (trots en mycket ovälkommen förkylning som tyckte det var lägligt att slå till nu). Nervositeten börjar smyga sig på :P Det vore intressant att läsa om hur du blev spinninginstruktör, om ditt första pass och vad du lärt dig under din tid som instruktör.

    P.S. Är, även jag, i grund och botten en hopplös löpromantiker

    MVH Johanna :)

    SvaraRadera
  4. Helena: Tack snälla!
    Anomym: Det ta tid att hitta "sin" grej när det gälle spinningpassen. Men ett tips är att jobba med att hitta bra musik och klura på bra upplägg där du får in både tunga, lätta backar, raksträckor, intervaller av olika slag mm. Finns hur mycket som helst och det behöver aldrig bli tråkigt. Variera tempon och motstånd. Lycka till!
    Johanna:Jag instruerar på WorldClass här i Linköping. Jag ska försöka knåpa ihop ett inlägg om min karriär som instruktör längre fram....påminn mig om jag glömmer bort. Du kan alltid komma med som gäst på ett av mina pass även om du inte har kort på WC. Hör av dig om du vill provträna!

    SvaraRadera