tisdag 11 januari 2011

Mellis-tips!


Mellanmålen är utan tvekan något som jag älskar och försöker variera beroende på om det är ett mål innan träning eller kanske som ett litet kvällsmål innan läggdags. En stående favorit är naturligtvis kesella-och kesoröran med björnbär/blåbär, gojibär och valnötter, MEN det finns så mycket mer man kan variera med.

I dag experimenterade jag lite och gjorde en riktigt god kall tortilla-rulle. Jag använde mig av filadelfiaost som jag bredde på tortillan(grov eller vanlig är en smaksak), sedan lade jag på rejält med skivad kalkon, avocado, några skivor soltorkad tomat och kryddade med örtsalt och rullade ihop. Mycket gott måste jag säga.... Passar bra som ett mellis i farten, eftersom det är lätt att förbereda och ha med sig i träningsväskan. Våga prova!

3 kommentarer:

  1. När man läser det verkar det vara sjukt gott. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Oj, vad det lät gott! Ska se om jag kan fixa ihop en gluten-mjölkfri variant som kan passa min mage :)

    SvaraRadera