torsdag 6 januari 2011

Riktigt gymmande


Denna lediga dag startade jag upp med att ta mig till gymmet vid 10-tiden för att köra veckans ben-och axelpass. Kan inte låta bli att återkomma till det här d-vla vädret som nu övergått i snöstorm(behöver väl knappast tillägga att det var lite klurigt att cykla i dag).

När jag tillslut kom ner till gymmet så började jag med att köra ben. Jag lägger mycket kraft på att jobba med koncentration och känsla. Kändes bra och jag fick till och med till min favoritövning som är rätt svår där jag jobbar framförallt med rumpa coh baksida lår samt balans/bålstabilitet. Ska försöka hitta någon bild så kan jag förklara bättre.

Efter diverse olika benövningar övergick jag ill att köra lite axlar också. Jag körde effektivt och på knappa 40 minuter hade jag hunnit med allt jag skulle i dag. Konstigt det där, men innan vi fick barn och jag och mannen tränade ihop så tog samma pass åtminstone en timme! Tror man blir effektivare med åren, eller?

2 kommentarer: