lördag 29 januari 2011

Viktig vila!


Lördagen i dag har varit en skön vilodag, kände att jag verkligen behövde det. Dessvärre blev det ingen sovmorgon att tala om(dotterna vaknade 05.30)! Storhandling och lite skridskoåkning med familjen fick bli dagens aktiviteter! Kan inte låta bli att reflektera över att maten har blivit dyrare.....slutnotan i dag lite över 1600 kr! Fast jag har alltid resonerat som så att maten ska få kosta och jag köper hellre med kvalité än sådant som är halvbra! Sedan är det klart att vi äter MYCKET mat här hemma....!

Nackdelen med vilodagar är att jag blir så otroligt seg i kroppen och ännu tröttare än när jag tränat. Känns som att jag gått i någon slags vakum hela dagen och varit allmänt frånvarande....skum känsla som jag inte gillar! Fördelen är såklart att jag kommer vara riktigt taggad imorgon för att bjuda mina kunder på tuff spinning!

3 kommentarer:

  1. Jo det är lite tråkigt att bra mat ska vara så dyrt. Inte konstigt att hälsa blivit en klassfråga..

    SvaraRadera
  2. Mm jag håller verkligen med om att det blivit dyrt! Det är inte alls roligt och lite trist att det blivit så...som Andréa säger så har hälsosam mat blivit en klassfråga och då borde det ju onekligen inte vara. Alla borde kunna köpa riktig mat! Vi resonerar precis som du - hellre att maten får kosta lite mer och man drar in på något annat, än att köra halvkass mat...Hoppas spinningen idag går bra!

    SvaraRadera
  3. Jag blir med så där seeeeg. Får ingenting gjort fastän jag har massor av tid! Lätt vattenlöpning/simning/yoga är med bra "vila" för den kan vara aktiv om man vill. :-)

    SvaraRadera