lördag 19 mars 2011

Bra start på lördagen

Började dagen med att ta mig ner till gymmet för lite lätt träning. Ja, just precis, lätt träning, då jag fortfarande inte är helt 100% frisk. Kroppen känns bra, men som sagt förkylningen sitter kvar lite i näsan och min röst är sådär lite sexigt hes...:). Jag inledde med att trampa på en så kallad Arc Trainer i 45 minuter(väldigt lugnt), men ändå skönt att få igång kroppen!

Därefter körde jag 4 övningar för ben och rumpa! Ett lätt pass, men som ändå gav mig en skön känsla av glädje! Sedan var det bara att promenera de 10 minuterna hem och njuta av solen!

Denna långa period av influensa och förkylningar har tyvärr resulterat i att jag har fått en släng av mindre bacillskräck....:( Avskyr när folk bara hostar och nyser rätt ut i luften.....!!!! Har faktiskt hänt att jag sagt till folk att hålla för! Min kära man kanske skäms lite för mig när jag säger till främmande människor, men istället för att muttra något tyst för mig själv är det väl bättre att säga det högt....eller?

Resten av kvällen blir lugn och troligen kommer det glida ner något kallt och sött i min mage också....ska prova en ny smak av glass jag hittade i dag som lät ruskigt god-Hallon och saltlakrits(i mina öron kan det bara vara underbart gott)!

1 kommentar:

  1. Hej Jenny. Blir verkligen inspirerad av att läsa din blogg och minst sagt sugen på att träna. Jag skulle dock bli ännu gladare om du skriver vilka övningar du kör när du tränar. På så vis kan jag få inspiration att förbättra och ändra på mitt eget upplägg. Det handlar ju hela tiden om att inte vänja kroppen :)

    SvaraRadera