måndag 7 mars 2011

Skön känsla och lite tankar......


Startade dagen med styrka i gymmet. Det var ryggen som stod på tur och det kändes riktigt bra idag trots att jag av naturliga anledningar måste dra ner på vikterna och jobba mer med korrekt utförande. Känns faktiskt riktigt bra! Än så länge är inte min mage så stor att den är ivägen och jag kan köra de flesta övningarna,men så klart med en del modifikation.
Syftet med min styrketräning nu är framförallt att försöka behålla de muskler jag har och fortsätta vara stark i kroppen(då det absolut kommer att behövas i takt med att kroppen förändras), men absolut inte pressa mig eller försöka bli starkare.

När jag var gravid med mitt första barn så fortsatte jag träna under hela graviditeten och mådde otroligt bra så jag hoppas verkligen att jag kommer kunna hålla igång på samma sätt även denna gång! Löpningen har jag som många av er redan förstått lagt lite på is just nu och precis så var det under förra graviditeten också. Det kändes helt enkelt inte bra att springa och då ska man absolut inte göra det. Det finns så många andra konditionsformer som spinning, trappmaskin och promenader. Dessutom var jag mer löpsugen än någonsin efter graviditeten och gjorde kanon-tider på tävlingar och var helt enkelt starkare än någonsin. Så var så säkra löpningen har bara lagts lite på is under våren och sommaren....vänta ni bara:)

Nu svävade jag ut lite.......tillbaka till nutid och kvällens spinningpass. Måndagar brukar vara lite speciella....Passen brukar vara fulla och folk är riktigt sugna på att köra extra hårt så det är väl så det blir ikväll med:) Jag riktigt längtar....

4 kommentarer:

  1. Dina pass är toppen! Så kul med en liten bebis....Grattis1

    SvaraRadera
  2. Låter som ett bra träningsupplägg under graviditeten! Hoppas att spinningen blir rolig ikväll!

    SvaraRadera
  3. Grattis till lilla magen! (Och jag var alltså inte ensam om att ha räknat ut det :)

    SvaraRadera
  4. jag saknar min mage rätt mycket så njut :)

    SvaraRadera