fredag 11 mars 2011

Hostan från helvetet


Förstår inte vad det är för taskig bacill jag har fått! Inte ett dugg bättre, snarare tvärtom efter en sömnlös natt med torrhosta-känts som att lungorna gått sönder. Feber hade jag nog under natten också då jag ena stunden vaknade genomsvettig för att sedan såklart börja frysa.....GAAAAAHHHHHHHHH! Frustration är bara förnamnet!

Fick tips om att prova Kokosolja så jag åkte till Ica Maxi igår kväll och köpte en burk, frågan är nu bara hur jag ska äta den? Tips, någon? Jag är beredd att göra allt för att bli frisk nu!

Trist att mitt morgonpass blev inställt....fler än jag som är sjuka bland kollegorna. Verkar som att gymmet är en riktig bakteriehärd:( Går att förstå med tanke på att folk för det mesta är riktigt dåliga på att hålla för vid hosta och nysningar samt att alla hantlar och handtag på maskiner borde krylla av bakterier

Jag har dessvärre ingen större förhoppning om att kunna köra mitt älskade spinningpass på söndag. Det viktigaste för mig just nu är att se till att bli 100% frisk innan jag kör på hårt igen! Men(ursäkta språket) så djäkla trist det är att inte kunna träna! Jag blir inte lätt att ha att göra med kan jag lova! Frisk luft är aldrig fel och orkar jag ta mig utanför dörren i dag så ska jag ta mig en lugn promenad för att få andas och röra lite på kroppen!

Ni som sitter inne på bra tips att bli frisk snabbt, tveka inte! Skriv!

6 kommentarer:

  1. Det finns något på apoteket som heter Probi Frisk. En probiotika som har bra dokumenterad effekt mot förkylning. Du kan ju testa det?!
    Har själv kört med detta och har fixat hela vintern utan förkylningar :)
    Krya på dig!

    http://www.naturbiblioteket.se/ProbiFrisk.html

    SvaraRadera
  2. Stackare, vad jobbigt för dig!
    Det enda tips jag har är hett vatten med ingefära och citron. Det brukar vara bra mot förkylningar.

    Hoppas att du blir frisk snart!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr är nog vila det enda som verkligen hjälper. Vitlök och ingefära sägs ju också mota bort bakterierna.

    Jag lider med dig!

    SvaraRadera
  4. Kokosoljan funkar fint i smoothies bland annat. Den smälter vid 24 grader därför tas den också snabbt upp av kroppen. Du kan även använda den till bakningen och matlagningen. Ett fantastiskt fett och en naturlig källa till Laurinsyra.

    Annars är mitt tips att dricka mycket vatten. När du går på toaletten typ en gång i timmen, då dricker du tillräckligt :)

    SvaraRadera
  5. Jag fick också hosta under en förkylning när jag var gravid. Det brukar jag aldrig ha annars så det ligger nog något i att imunförsvaret blir lite försämrat när man är gravid.. Något tips än mitt egna husmorstips glass, honungste, massa färskpressad juice, marinerade vitlöksklyftor och massa vila har jag tyvärr inte, men det kan ju vara värt att testa :) Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Åh jag lider verkligen med dig! Det var ju inte längesedan du var förkyld :( Tyvärr har jag inga mer tips att komma med än de som ovanstående redan skrivit...Jag håller i alla fall alla tummar för att hostan skall gå över snart så att du i alla fall kan sova på nätterna!

    SvaraRadera