tisdag 1 mars 2011

En klapp på axeln och bästa starten


I går när jag hade kört mitt spinningpass så kom ett par kunder fram efteråt till mig och sa:

- Du har så otroligt bra pass, Jenny och vi tar ut oss maximalt varje gång och inget pass är det andra likt. Alltid olika musik och bra upplägg som överaskar varje gång!

Måste erkänna att jag blev väldigt glad för det berömmet och jag sög åt mig varenda litet ord! Jag gillar när kunderna kommer fram och talar om för mig vad de tycker om passen!
Jag försöker lyssna på vad för önskemål de har angående upplägg på pass och det viktigaste av allt är kanske att jag fullkomligt älskar att improvisera under mina pass och hitta på upplägg under passets gång!

I början när jag var ny instruktör för många år sedan så hade jag alltid ett exakt upplägg klart för mig innan passet, men i dag många år senare kör jag nästan aldrig efter ett fast upplägg utan improvisation är en stor del av mitt instruerande. Detta fungerar bra för mig och kanske inte för andra, men jag har verkligen hittat min "grej" och det känns helt rätt för mig!Något som är viktigt är att man som instruktör kan och känner sin musik och det kommer med erfarenhet och jag lägger ner ganska mycket tid på att hitta rätt musik.

Tisdagar innebär tidig start i gymmet med 45 minuter morgonspinning så även denna tisdag! När det var 3 minuter kvar innan klassen skulle starta trodde jag att jag skulle bli själv, men sedan kom dom allihopa på en gång. Vilket härligt starkt gäng vi var i dag! Körde lite snabbare backar med spontana tempoförändringar-och d-klar vad det sved till i benen....skönt! Efter passet hann jag med tre bra övningar för ryggen. Styrketräningen känns bra nu och jag jobbar med kontakten i musklerna och överkomliga vikter där jag verkligen jobbar strikt i varje liten rörelse!

Att sedan komma hem och äta en riktigt härligt stor frukost i form av keso, kesella, en massa blåbär, gojibär, valnötter, banan, kanel coh pumpafrön i en härlig röra. Till detta blev det grovt surdegsbröd(från ett nyöppnat helt fantastiskt bageri här i stan där allt bakas med surdeg....även semlorna!!!!)med ägg och ytterliggare keso på gjorde att denna tisdag startade på ett riktigt bra sätt! Naturligtvis blev det en stor latte också som jag alltid gör på Alpro-soyamjölk(den osötade) samt nescafe.....mumsigt värre!

6 kommentarer:

  1. Du är bra och jag gillar verkligen dina pass! Kör på och hoppas du fortsätter att ha så många klasser som du har nu!!! Du är bäst!

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag ju nästan tvungen att ta vägen förbi world class och testa ett pass, låter himla kul :) åh jag som älskar surdegsbröd, var hittade du det bageriet? Ha en trevlig kväll! MVH Johanna

    SvaraRadera
  3. Sur Les Rails: Bara säg till när du vill komma så fixar jag en plats till dig! Bageriet ligger på Sparregatan, vet ej vad det heter men det är precis nyöppnat. Inte så långt från Worldclass! Du bara måste prova deras bröd!

    SvaraRadera
  4. Det ska jag absolut göra (båda sakerna dvs) ;) har en lite lugnare vecka pga knäna men kanske nästa vecka :) ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Jag håller inte med ... att du alltid kör ny musik alltså ;) Du kan din musik bra som du säger, så det blir ganska olika trots att musiken är densamma. Jag tycker däremot att den musiken du spelar funkar perfekt att spinna till, det är det långt ifrån all musik som gör.
    Framförallt kan man lita på att man får ut max på dina pass, precis som de där kunderna sa. Du är grymt motiverande och inger stort förtroende där framme.
    Tack för mig, och syns imorgon antar jag.
    Johan

    SvaraRadera
  6. Underbart att få positiv feedback av deltagarna! Jag är säker på att du är precis så inspirerande som instruktör som de sade!

    Låter som en riktigt härlig start på tisdagen med den träningen och sedan den frukosten!

    SvaraRadera