onsdag 9 mars 2011

Fokus på benen


Morgonstyrka i gymmet med benträning och biceps på schemat. Eftersom utfall inte är den bästa övningen att köra när man är gravid så fick det bli en så kallad "boja" runt foten, lägga på lite vikt och jobba med "kick-backs" som bränner skönt på rumpan och baksida lår. Sedan blev det baksida lår i sittande maskin(av naturliga orsaker känns det inte bra att ligga ner på mage), utsida rumpa och därefter lätta vikter i bencurlen fick avsluta ben-delen. Jag körde med 4 set i varje övning och många reps och relativt lätta vikter.

Därefter övergick jag till biceps som jag tycker är riktigt skoj att köra just nu. Inledde med stående biceps curl för att sedan avsluta med "vridna" hantelcurls. Nu är jag skönt trött i benen och armarna är lite möra....skönt!

I dag blir en långpromenad på min lunch......måste passa på och få lite sol på min extremt bleka näsa!

2 kommentarer:

  1. Åh, har ni sol hos er? Här är det snöstorm... :(

    SvaraRadera
  2. Det blir förmodligen svårare med skivstångscurl för biceps desto mer magen växer :)

    SvaraRadera