onsdag 30 mars 2011

Välkomnar träningsvärken....


Lite sol är aldrig fel....

Styrketräningen går rätt trögt just nu. Börjar känna en viss begränsning i en del övningar och dessutom har jag inte alls känt det där stora behovet av att köra hårt i gymmet....tror det kallas graviditetshormoner:). Det som jag gör i gymmet just nu är så kallad underhållsträning dvs inga tunga vikter att tala om och syftet är som sagt att behålla de muskler jag har och för att fortsätta ha en stark kropp som ska orka bära upp en växande mage.

Vad jag minns när jag väntade mitt första barn var att styrketräningen gick mycket bättre då och det berodde till stor del på att jag och mannen alltid körde våra pass i hop så jag hade ständig passning och hjälp i gymmet. Det är en enorm skillnad att köra styrkan på egen hand.

Men det finns en muskelgrupp som känns riktigt rolig nu och det är faktiskt rumpan/benen. Så jag inledde morgonen med ett pass för just dessa kroppsdelar. Körde nästan exakt samma rumpa/ben pass som förra veckan så jag kommer inte rabbla upp övningar här(läs i gamla inlägget om ni vill veta vad jag körde). Samma här som för övriga styrkan att jag kör med extremt lätt belastning och fokuserar på tekniken!

Jag är totalt beroende av sol och värme så när jag såg en stor sol ute idag så passade jag på att ta en lunchpromenad för att försöka fånga in lite energi. Provade att gå i löparspåret där delar var totalt täckta med is...men största delen faktiskt nästan barmark...underbart!

Vågar jag börja tro på våren nu?

3 kommentarer:

  1. Våren är här =) jag vågar ;)

    SvaraRadera
  2. Jag känner på mig att du är som jag och knappt kommer tappa någon styrka alls! I vilken vecka är du nu?

    SvaraRadera
  3. Andréa: Jag har gått 23 fulla veckor nu!

    SvaraRadera