fredag 18 mars 2011

Morgonträning


Riktigt sliten och trött, men glad för att få starta fredagen med morgonträning igen!

Härlig start i dag med lite lätt styrka i gymmet för att väcka kroppen efter nästan 1 och 1/2 vecka utan att ens känna på vikterna pga den envisa förkylningen(som nu har placerat sig mestadels i näsan i form av täppthet och snor, annars mår jag bra!).

Gjorde någor som jag INTE brukar göra nämligen attt köra lite av varje! Ett par övningar för ryggen samt några för axlarna och biceps. Kändes skönt att få arbeta med musklerna igen även om jag inte ansträngde mig till max så klart!

Därefter 30 minuter på spinningcykeln-sammanfattar med ett enda ord-GLÄDJE!
I dag var jag dock tvungen till att höja styret på spinningcykeln(brukar annars alltid ha det på lägsta) men magen har växt på rätt bra de senaste dagarna så upp med styret tre snäpp på en gång för att låren inte skulle slå i magen:)

I eftermiddag ska vi åka ut till vårt blivande hus och kolla lite för att planera lite för vad vi behöver köpa(ska bli riktigt kul att få inreda huset precis som jag vill)! I början på maj flyttar vi ut på riktigt!

Vädret behöver jag väl inte ens kommentera i varje fall inte för oss som bor i östergötland och omnejd för här har vi fått underbara:( 2 decimeter nysnö!!!!! Ni kan väl bara ana vad jag tycker om det?

8 kommentarer:

  1. Härligt att starta dagen med morgonträning! Och kul att ni ska flytta till hus snart!

    Mindre kul med all snö ni har fått dock... Men du ska se att den är borta snart!

    SvaraRadera
  2. WEEE SNÖ!!! Riktigt bra när man cyklar till jobbet nu och får lite extra motstånd ;)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du äntligen fått cykla!! Och snön försvinner snart!! :)

    SvaraRadera
  4. Härligt att du är tillbaka. Jag hatar just nu att det är så svinkallt och frostigt. Men i gengäld får vi säkert en helt fantastisk sommar.

    SvaraRadera
  5. Vad fin din blogg blivit och vad härligt att du är igång med träningen igen :)

    Visst har du beställt från Startfitness? Funkar det smidigt? Är det lätt? Hur betalar man? Haha, många frågor, men jag ska beställa för första gången och vill vara lite säker :)

    SvaraRadera
  6. Linn: Stämmer Startfitness har jag beställt en hel del från. Brukar få leveransen max en vecka senare:) Du betalar direkt via nätet med ditt VISA kort kanske kan du välja faktura men det har jag inte använt mig av. Tycker det är mycket smidigt sätt att handla!

    SvaraRadera
  7. Härligt att du kommit igång igen! Hoppas du får vara frisk nu!

    SvaraRadera
  8. Skönt att få vara på benen igen!! Och va kul med hus - lycka svett härligt och ett jobb som aldrig tar slut- fast värt det! Så sammanfattar jag huslivet:-)

    SvaraRadera