torsdag 10 mars 2011

Inte nu igen......


Vaknade i morse med ont i halsen och täppt näsa.....igen! Jag tror jag blir galen snart....räcker det inte med att jag varit sjuk i 4 veckor med halsont och hosta-två hela dagar fick jag vara helt fri utan halsont och så imorse IGEN den där vidriga känslan i halsen som gör att man inte vill svälja. Min favorit spinningklass på hela veckan nämligen lunchspinningen blir åter igen inställd(förlåt mig alla härliga kunder)!

Har känts så bra hela veckan med träningen och så nu vaknade jag med en riktigt "kalldusch". Jag som i stort sett aldrig är sjuk annars......! Att jag är sur här hemma är väl bara förnamnet.....!

Jag äter bra, mycket av allt och är noga med att få i mig frukt och grönt. Tar lite extra c-vitamin i bland, noga med handtvätt mm. Har jag bara extrem otur nu som åker på varenda liten bacill eller? Läste i och för sig att immunförsvaret blir något sämre när man är gravid och att förkylningar kan bli mer långdragna och svåra att bli av med....det stämmer ju in på mig!

I vanliga fall är jag alltid glad och positiv, men nu behöver jag nog lite pepp till att bli frisk snabbt! Detta är väl baksidan med jobbet som instruktör-att man vill köra sina pass hur sjuk man än är och känner ett så stort ansvar för passen!Dåliga samvetet kommer som ett brev på posten.....

9 kommentarer:

  1. Jag förstår dig Jenny.....fy vad surt. Krya på dig nu snabbt som attan! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad trist!! Du som var nyss sjuk och så länge :( Hoppas att det snart går över. Man vill ju vara extra försiktig nu också när man har någon mer att tänka på också. På tal om bebis lovade jag ju att höra av mig. Det blev mitt sista träningspass i söndags, som jag trodde. Vi fick nämligen en liten kille igår, 8 dagar för tidigt. Allt gick bra och vi mår bra :) Snart ses vi i spinningsalen igen!

    SvaraRadera
  3. Nej, vad surt! Krya på dig!!

    SvaraRadera
  4. Fia: Tack snälla!
    Ingela: Grattis, vad kul! Hoppas vi ses snart på cyklarna! Åh vad mysigt med bebis......njut!!!!!Skönt att allt gick bra!
    Madde: Tack snälla!

    SvaraRadera
  5. Jäklar vilken otur du har! Samtidigt förstår jag hur oerhört lyckligt lottad jag själv är som inte varit det minsta sjuk på flera år.

    Drick mycket vatten och testa att få i dig en hel del kokosolja (det är det nya nu ;)

    SvaraRadera
  6. Vad gör vi för fel?
    Lider med dig vännen och vet precis hur du har det...
    Krya på dig och INGET dåligt samvete nu!
    kram

    SvaraRadera
  7. krya på dig Jenny, håller tummarna att du är frisk och spinningredo på tis!

    SvaraRadera
  8. Andréa:Tack snälla!
    John: Var kan jag köpa den där magiska kokosoljan! Jag är beredd att testa allt!
    Karro: Jag känner mig som en stor omkringvandrande bacill!!!! Ja, vad gör vi för fel? Den som det visste.....kanske bara lite otur just nu....
    Marta: Jag MÅSTE var frisk till tisdag.....nu är jag rätt sur här hemma(stackars Marcus):)

    SvaraRadera