söndag 13 mars 2011

Inget nytt här inte......

Ni som börjar bli uttråkade av icke-träningsrelaterade inlägg kan lika bra sluta läsa här....

Efter en natt med hosta och ett uppvaknande med en svidande hals...igen...är det samma visa idag dvs ingen träning och bara vila.

Kände mig så eländig i morse att jag ringde sjukvårdsupplysningen och dom rekommenderade mig att uppsöka vårdcentralen för att utesluta bakterier(som i så fall behöver behandlas med penicillin). Alltså tog jag mig till läkare och tog ett par prover som visade att det med högsta sannolikhet är en förbaskat seg virusinfektion jag åkt på och det behandlas inte med penicillin, med andra ord bara att ha tålamod och vänta ut det hela. Just nu är inte tålamod min starka sida....5:e veckan med denna virus tär på mitt humör, min kropp och ja.....allt!

Får se hur denna veckan ser ut angående mina pass, men imorgon ställer en kollega upp och kör såklart....jag hoppas verkligen kunna köra igång i slutet av veckan!

Dagen i dag har varit väldigt lugn med lite lek på lekplatsen med min prinsessa, matlagning, rensning av vinden(inför flytten) och en liten kort och lugn kvällspromenad vilket gjorde att mitt humör steg med flera grader! Nästan vår i luften idag faktiskt! Härligt!

4 kommentarer:

  1. Idag var det vår. Den kommer nu, det är jag alldeles säker på. Hoppas du får bli frisk snart. Det är verkligen inte alls kul att vara sjuk så länge. Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag lider med dig!!!
    Känns ju som om det aldrig kommer att gå över.
    Men snart så, så håll ut och vila dig helt frisk så ska du se att det går över.
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag förstår din frustration :( Jag var sjuk i 2 omgångar efter varann i nästan 2 v per gång under hösten/vintern. Seegt virus som inte ville ge med sig. Jag vet inte om man är mer känslig under graviditeten. Vi som har barn också är ju mer utsatta i alla fall.. Jag vet att man får känslan att det aldrig ska gå över, men snart så! Krya på dig :)

    SvaraRadera
  4. Det måste vara ett löjligt segt virus som du fått på halsen... Vi får hoppas att den snart ger med sig. Sen får du förhoppningsvis vara frisk lääänge! :)

    SvaraRadera