lördag 1 maj 2010

VILODAG


Jag tittade i min träningsdagbok och upptäckte att jag kört väldigt bra denna vecka, därför är jag snäll mot min kropp i dag och ger den välbehövlig vila. Viktigt med vilodagar, men så svåra att ta. Vädret är fint i dag så det suger i löpar-benen! I dag ska jag se om jag hinner köpa mina Asics Ds Trainer 15 som jag går och längtar efter......i dag ska dom bli mina! Något som jag brukar försöka göra en gång i veckan är att göra lite core-övningar dvs stabilisera upp mage och ländrygg och därigenom få ett effektivare och bättre löpsteg. Jag har gjort detta under ganska lång tid nu och ca 25 miuter varje gång 1-2 gånger i veckan(har ett core-program som jag följer)och det känns faktiskt som att det ger resultat. Alltså vad jag menar är, gå på core-klasser på gymmet eller kör lite coreövningar själv hemma efter löpningen. Det finns t ex dvd med övningar som man kan köpa om man vill och tiden finns alltid om man vill!

3 kommentarer:

  1. Aj, nu fick jag dåligt samvete över min försummade coreträning. Dags att ta tag i det där nu. Tack för att du påminde mig :)

    PS: Din blogglista läser nog in inlägg från min gamla blogg (som inte finns)för mina senaste inlägg har inte kommit med... bara för info :)

    SvaraRadera
  2. Anna (Orka mera): Kör hårt med core-träningen! Ska kolla upp det där med inläggen också, tack! Ska du springa Göteborgsvarvet förresten?

    SvaraRadera
  3. Jajamensan! Det är en av mina årliga traditioner :) Ska bli grymt kul!!!

    SvaraRadera