fredag 7 maj 2010

Återhämtningslöpning


Vad konstigt kroppen fungerar i bland. Innan jag gav mig ut för min löprunda i dag så kändes kroppen sliten, trött och ganska motvilligt inställd till att springa. Men så fort jag kommit upp till spåret så tändes den där gnistan och jag avverkade 7.5 km på ca 32 minuter..helt ok med tanke på att det var mitt återhämtningspass som skulle var lugnt och behagligt. Kroppen kändes helt ok och det var skönt och pulsen låg på jämna 138 i snitt så jag känner mig nöjd med dagens insats och nu ska kroppen få vila till söndag då det väntas långdistans! Jag har nu en ganska skön trötthetskänsla i kroppen och det känns extra bra att det är fredag i dag!

2 kommentarer:

  1. Javisst är det skönt med fredag! Härligt snabb återhämtningspass du fick till! Själv vilar jag - i morgon är det 10 km fort....

    SvaraRadera
  2. Anna: Lycka till i morgon! Hoppas det inte blåser lika mycket hos dig som det gör här:)!

    SvaraRadera