fredag 14 maj 2010

Inställt morgonpass..pga halsont, men positiv ändå!


Fredagar brukat betyda tidig styrka samt spinning för mig då jag instruerar, men pga halsont så lämnar jag bort mitt pass i dag till en kollega. Det händer nästan aldrig att jag lämnar bort mina pass, men jag är hård mot mig själv och halsaont=ingen träning. När jag var yngre tog jag betydligt fler risker och kunde träna och köra på med både det ena och det andra. I dag när jag dessutom har barn så är jag mycket mer förnuftig(kanske har det med åldern att göra också) Alltså vila från löpning och spinning i dag. Däremot kommer jag försöka komma i väg på en skön promenad lite senare då jag vill hålla igång benen så de inte blir tok-stela. I går blev det förresten en mycket lugn och skön löprunda på 12.5 km innan det halsonda slog till. Nu ska jag se till att bli frisk så fort som möjligt, men jag måste erkänna att detta inte kom så passande med tanke på att Göteborgsvarvet är om en vecka. Jag får ändå som det heter"gilla läget" och tänka positivt och snart är jag ute i spåret igen! Jag kan alltid ägna mig åt lite shopping, finns en massa snygga löpkläder i butikerna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar