tisdag 4 maj 2010

Morgonträning



I går fick jag frågan om jag kunde vicka på en 30 minuters spinningklass kl 07.20 på morgonen. Jag brukar ändå vara på gymmet tidigt och köra styrka på tisdagar så visst tog jag på mig spinningpasset också! Började med att köra tre set bröst och tre set biceps samt två övningar för axlar. Allt detta hann jag på 35 minuter=effektivitet! Jag vilar inte så mycket mellan seten utan jag kör på i ett rätt hårt tempo. Sedan var det dags för spiningen........det var en seg och inte så kul upplevelse i dag! Jag brukar kunna fokusera under passen, men i dag gick det bara inte. Så är det i bland, bara att glömma och gå vidare! Nu ska jag vila benen ett par timmar för att sedan ta mig en lättare löpning på min lunch för att få bort slaggprodukter ur benen. Frukosten i dag smakade underbart, som alltid. I dag blev det kesella blandat med en massa blåbär, gojibär, valnötter, pumpafrön samt kanel. Till detta blev det grovt bröd och tre ägg! Kaffe såklart!

3 kommentarer:

  1. Vad trevligt att hitta mina ben i ditt inlägg :)

    Jag har också morgonspinnat idag, det var jätteskönt och jag hann precis klart innan strömmen gick. Ibland har man turen på sin sida. Hade inte varit kul att behöva sjunga halva passet...

    SvaraRadera
  2. Åh, hoppas det var ok att jag lånade dina ben! Visst är det toppen med morgonspinning! Gick strömmen?...ojdå....du hade säkert fixat sången också....:)

    SvaraRadera