söndag 9 maj 2010

Jag behöver verkligen yoga, stretcha och massage


Jag är så stel i hela kroppen. Jag måste köra lite yoga i kväll. Jag SKA verkligen göra det, räcker med bara 20 minuter för att det ska kännas bättre. Jag vill inte att en stel kropp ska göra att min löpning går sämre. Det är egentligen ganska logiskt att stela och strama muskler resulterar i sämre löpsteg och effektivitet Bättring med yoga och stretch för mig alltså från och med NU! Som jag nämnt tidigare så försöker jag även köra lite core-övningar ett par gånger i veckan, tar fakiskt bara ca 2o minuter att köra ett bra program för bålstabilitet. Denna veckan måste jag lägga mer tid på just yoga, stretch och core och förhoppningsvis kan jag tigga till mig massage här hemma också!

1 kommentar:

  1. Så sant så sant. Borde också, men idag är jag alldeles för trött så jag skjuter på det lite :)

    SvaraRadera