tisdag 18 maj 2010

Stel löpning....


Dagens löpning blev en långsam och seg historia. Tog mina 2150 då jag inte vågar chansa på att springa i DS-Trainer pga av foten, men hjälp vad jag saknar mina snabba skor! Undrar om jag törs ta dom på lördag i varje fall? Jag sprang 2 varv på ett 5-km spår med tiden 45.50 vilket för mig är ett rätt lugnt tempo. Trots det kändes kroppen inte direkt samarbetsvillig i dag utan det tog emot i varje steg. Jag avslutade passet med att öka tempot lite på en 2 km lång asfalts-slinga bara för att se om det finns någon snabbhet i benen......inte än i varje fall..!!!!! Kanske är det bra att vara seg, kanske är formen på väg? Vi får väl se hur det blir med den saken, men jag hoppas i varje fall att jag känner mig tillräckligt hel i kroppen för att springa i Göteborg på lördag! Jag har lyckats få en kollega ställa upp i morgon och köra mitt spinningpass så benen får vila från det. Tanken är nu att i morgon joggar jag en runda på kanske 8-10 km, bara för att hålla igång blodgenomströmningen i musklerna. Torsdag total vila, kanske lätt styrka bara. Fredag morgon brukar jag ha spinning, men även då hjälper en kollega mig med passet så fredag blir det en lätt jogg på kanske 5 km! Det är nära nu........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar