söndag 9 maj 2010

Halv-lång löpning med ryggont


Blev inte ett långpass i dag som planerat. Nöjde mig med endast 12.5 km. Kan knappast räknas som ett långass. Jag har haft känningar i ländryggen senaste dagarna och kände att det nog skulle vara lite dumt att ge mig ut på en 20 km runda med öm rygg. Bättre att köra lite snabbare och kortare, så milen gick väl på ca 44.40 och de sista 2.5 km på ca 9 min.
Snittpulsen låg på 144 (78%)
Maxpuls under passet 151 (82%)
Distans 12.5 km terränglöpning
Tid 55.51 min
Resten av dagen blir nu till att vila kroppen och satsa på tidig styrketräning i morgon bitti samt ett bra kvalitetspass löpning i morgon. Längtar redan.....Känner att vilodagen i går fyllde sin funktion. Jag känner mig inte sliten i kroppen och jag är sugen på att träna hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar