tisdag 11 maj 2010

Helt ok......


Jag hade inga höga förväntningar innan jag gav mig ut på en joggingrunda för att se hur kroppen skulle kännas i dag. Jag har haft/har ont i både ländrygg och baksida lår några dagar nu. Jag började väldigt långsamt att jogga lätt bara för att känna efter riktigt noga hur det kändes i framförallt baksida låret. Det ryggonda kan jag trots allt springa helt ok med, men smärtan i baksida lår har oroat mig lite. Summering av dagens pass: Distans 10 km lätt löpning med fokus på bra teknik och lite kortare steg än jag brukar ta bara för att spara på mina stela muskler. Dessa 10 km tog ca 46 minuter så för mig ett väldigt lugnt löppass(jag brukar springa samma slinga på mellan 42-44 min annars) så detta var riktigt lugnt vilket också var mitt syfte i dag. Jag hade lite känning hela tiden i låret, men det kändes ändå rätt ok. Så jag hoppas att om jag nu fortsätter att vara duktig med stretch och yoga och får massage så är jag nog tillbaks med snabba ben igen hoppas jag. MEN nu blir det spinning i morgon då jag har mitt underbara intervallpass så benen får vila från löpning någon dag, vilket är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar