söndag 30 maj 2010

Tuff och lerig söndagslöpning


Dagens pass blev en riktigt lerig historia. Jag var inte beredd på att det skulle vara så oerhört kladdigt och lerigt! Kändes som lervälling....ganska kul ändå! Jag hade bestämt mig innan för att försöka ta i lite mer på 10 km spåret för att sedan avsluta med betydligt lugnare nedjogg på ca 2.5 km. Allt gick enligt planen och jag kände mig stark och pigg under 10 km. Pressade på rätt hårt där det gick dvs där jag inte behövde göra stora skutt över lerpölar och vika undan för rötter och stenar. Spåret jag sprang är rätt kuperat och omväxlande så tiden går rätt fort när man springer där.
Summering av dagens pass:
Distans: 10 km snabbt + 2.5 km lugn jogg
Tid: 59:48 min
Medelpuls: 146
Maxpuls under passet:157
Känslan i kroppen var skönt ansträngande på de 10 km. De sista 2.5 km var tunga som bly, men mest tänkt som nedjogg.
Jag är nöjd och glad över att mitt blåslagna knä kändes helt ok att springa med och det var det viktigaste!
I dag blir det vila från styrka för att ladda kroppen inför morgondagens tidiga styrkepass!

3 kommentarer:

  1. Men lera är rätt kul ändå! :) Förutom att man (jag) får lite lätt ångest över att skorna blir så smutsiga :)

    SvaraRadera
  2. Lera är kul. Bra ös i GBG sist. Vad blir nästa utmaning? STHLM maran? Vertex? Jag går för 2:30 på LL i sept. Kämpa på.

    Kul att du hittat in till riotrun.

    SvaraRadera
  3. Andréa: Mina fina Ds-trainer är INTE fina längre......:)
    Daniel: Nästa utmaning är Lidingöloppet. Jag satsar på en tid under 2:38!

    SvaraRadera