torsdag 6 maj 2010

Jag måste stretcha.....


Jag får av och till lite problem med min ländrygg. Nu har jag lite känningar igen så det jag måste göra nu är att stretcha mina höftböjare som är onormalt stela och strama. Detta kommer till stor del av att jag slarvat med stretchen, sitter en hel del när jag jobbar och pluggar samt spinningen är en stor del i problemet. När jag kör tunga backapass får jag nästan alltid ont i ländryggen dagen efter. Nu ska jag försöka få bukt med detta så fort som möjligt genom stretch, lätt jogging för att öka genomblödningen av musklerna samt tigga till mig mer massage här hemma i kväll. När man inte har ont någonstans så är det lätt att glömma bort eller strunta i stretchen, men när man väl har fått ont så ångrar man att den där viktiga stretchen fick stå tillbaka för annat.....suck...att jag aldrig lär mig! Jag är positiv och detta blir bra snart!

1 kommentar:

  1. Tack för hjälpen!
    Gillar din blogg :)!

    Har samma problem som du och det gick riktigt åt skogen får någon månad sedan. Började träna efter en redig förkylning och sen pangade det till i ryggen under en tennisträning. Vaknade med ett härlig ryggskott som gjorde ont som ***!

    SvaraRadera