söndag 7 november 2010

Söndagslöpning


09.40 påklädd och klar för ett löppass.

11.10 tillbaka innanför dörren.

Härligt kalla grader, sol, frost på löven, blå himmel och dessutom ganska lätta, fina ben=skön söndagslöpning utan krav på tid eller prestation.

Efter en lördag med härlig vila och återhämtning så var det äntligen dags för löparskorna. I dag blev det ett skönt och rätt långt pass på ca 85 minuter. Som vanligt så passade jag på att bara njuta av den härligt faktiskt lite vintriga omgivningen. November innebär kravlös löpning och att springa mer på känsla! Än så länge har jag lyckats att hålla tillbaka och lära mig att ta det lugnare på de lite längre passen.

Nöjd och med lite lagom skön trötthetskänsla i kroppen så ska jag nu fortsätta söndagen med matlådefix, storhandling och dessutom ska jag försöka yoga lite senare!

3 kommentarer:

  1. Se om vi kan yoga tillsammans men på varsit håll. Jag behöver definitivt sträcka ut min stela kropp!

    SvaraRadera
  2. Underbar bild och underbar glädje du delar med dig av!

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med allt det kalla! Underbart!! Löpning när den är som bäst :)

    SvaraRadera